wtorek, 12 czerwca 2012

Minestra di riso e spinaci, czyli zupa po włosku...


Zawsze długo się namyślam nim coś ugotuję, dziś było spontanicznie. Wróciłam do domu i pomyślałam, że trzeba walczyć z rutyną. Miałam chęć na proste, ale jednocześnie ciekawe połączenie smaków. Powędrowałam do półki, gdzie mam wszystkie książki kucharskie. Pierwszą książką, którą chwyciłam była " Prosto i Presto" Anny Lucci. Prezent, który dostałam na imieniny. Pomyślałam,że to jest to. Znajdę tu szybką i na pewno pyszną zupę. Nie musiałam długo wertować stron, ponieważ przepisy na zupy zajmowały zaledwie cztery strony. Wybrałam pierwszą- Minestra di riso e spinaci,czyli zupę z ryżem i szpinakiem.

Jest niezwykle prosta i szybka, mało składników. Jednym słowem polecam! :)

- 4 łyżki ryżu
- dwie garści świeżego szpinaku
- 2 ziemniaki
- pół cebuli
- oliwa extra vergine
- kostka warzywna
- tarty parmezan
- sól
Przesmaż na oliwie cebulę i ziemniaki pokrojone w kostkę. Dodaj 3/4 litra wody, kostkę warzywną i rozdrobniony szpinak ( szpinak świeży gotować wcześniej 5 minut). Wymieszaj, dodaj ryż, gotuj, aż będzie al dente ( 10-15 minut) Posól, odstaw na 5 minut, posyp parmezanem.
Smacznego! 




3 komentarze:

fafarfalla pisze...

szpinak, ryż, parmezan... mniam :)
chętnie wypróbuję :)
pozdrawiam :)
ps- ładne zdjęcia :)

Acacia pisze...

Zachęcam i bardzo dziękuję:))

Medżik pisze...

No to już wiem co będzie u nas jutro na obiad ;) Ja też przyznaję, że zdjęcia wyglądają bardzo apetycznie:)